Pierwsze dni szkoły już za mną. 4 klasa – zmiana nauczycieli, zmiana sali. Na szczęście wszystko idzie gładko, dzięki AAC 😊
Mój system AAC jest ciągle „żywy” i często zmiany w moim otoczeniu wymagają zmian w tym systemie. Pewnie u Was jest podobnie.
Wraz z nowym rokiem szkolnym:
-
-
- Aktualizujemy moje narzędzie – dodajemy imiona nowych osób, dodajemy brakujące nazwy lekcji, nowe miejsca w szkole, nowe aktywności.
-
- Przypominamy sobie ścieżki dojścia do przydatnych słów, jak „praca domowa”, „apel”, imiona moich koleżanek i kolegów z klasy, zwrotów typu „chcę siedzieć obok”.
- Przypominamy sobie i ćwiczymy po raz kolejny autoprezentację – przecież trzeba się przedstawić nowym nauczycielom 😉
- Przygotowujemy plan lekcji i codziennie rozmawiamy o tym, co będzie mnie czekało w szkole, kto mnie odbierze, czy mam jakieś zajęcia po szkole. A wieczorem o tym, co się w szkole wydarzyło.
-
A w szkole, dzięki moim nauczycielom, też mam wsparcie.
-
-
- Układamy plan dnia w szkole, dzięki któremu łatwiej mi zrozumieć co dziś będzie się działo, czy są jakieś zmiany w planie lekcji i ile czasu będę dziś w szkole.
- Mam wizualne wsparcie aktywności podczas lekcji – wiem, na czym polega moje zadanie, co mam robić. Na WF-ie każde ćwiczenie, które mamy wykonać jest wsparte m.in. symbolem.
- Nauczyciele dbają o wizualne wsparcie materiału edukacyjnego, czyli tego, czego się uczę. To nie tylko karty pracy wsparte symbolami – np. codziennie układamy „kartkę z kalendarza” – jaki mamy dziś dzień tygodnia, miesiąc, rok, jaka jest aktualna pora roku i pogoda.
- Dużo rozmawiamy, wykorzystujemy WIELOMODALNE WSPARCIE i zacieśniamy nasze relacje.
-
Jak wygląda AACowy początek roku szkolnego u Was?
Czy też aktualizujecie systemy?
Czy uzyskujecie wsparcie w Waszych szkołach i przedszkolach?